Thursday 4 July 2013

Aku dan Kamera


Boleh dikatakan semua orang memiliki kamera. tapi bukan semua orang boleh bergelar jurugambar walaupun ada kamera yang canggih lagi mahal. namun kecanggihan kamera sedikit sebanyak dapat memperbaiki mutu gambar yang dihasilkan. aku juga tergolong dlm golongan itu. aku ada kamera yang sederhana canggih tapi tak semestinya gambar aku tu hebat. Untuk menghasilkan gambar yang hebat juga memerlukan ilmu dan pengalaman..poketnya juga harus tebal gituu.. tapi aku?

dari masa ke semasa aku cuba menimba ilmu dari pelbagai forum dan fotog2 yg hebat. walaupun aku tk terlalu serius tp ini juga merupakan salah satu hobiku. satu saja sebab aku habiskan jugk duit ribu-riban untuk beli 3 bijik kamera dan pelbagai aksesori iaitu gambar itu nanti nak kujadikan kenangan dan tatapan untuk generasi akan datang..



setelah memiliki kamera ni, ada jgklah kawan2 dan sedara yg suruh amik gmbr diorang kawin. nak ke tak nak terpaksalah aku cuba jgk jd fotog bidag terjun..sejak dari tu aku jd jgk fotog sambilan jika ada permintaan. tp aku taklah terlalu offer job fotog ni, cuma memenuhi permintaan orang..


No comments:

Post a Comment