Thursday 10 March 2016

Logam dan Kayu

Sampai satu tahap, aku yang kena ambil alih projek ni untuk sementara. Aku terpaksa siapkan kerja-kerja besi dan kimpalan bagi pembinaan atap nanti. Tukang aku tak ada kemahiran besi, kalau nak upah orang buat, bertambah kos pulak. Rumah aku ni atas kertas pun dah nampak mcm over budget. Jadi sebolehnya aku nak cut cost. Maka aku pun cari peralatan yang perlu dalam internet seperti dalam website Lazada dan HupSengWare dan jadi Mr DIY. Hentam sajalah labuuu...


 Habis jadi welder, jadi carpenter pulakk.. ni pun kena upah suku jika nak buat. Kena angkut lori bawa pergi kilang untuk ketam kayu-kayu ni. Upah ketam kayu pun dalam ratus-ratus jugak satu tan. Jadi bila pikir-pikir kos terlibat aku pun buat sendiri je laaa... ni nak buat hujung atap tu berukir-ukir..


No comments:

Post a Comment